چوب پلاستیکی یا چوب ، کدام برای کفپوش مناسب است؟
نوشته شده توسط : الوارکده

چوب پلاستیک

بر خلاف چوب طبیعی، چوب پلاستیک عمدتاً از ترکیب چوب و پلاستیک ساخته شده است که مراحل خاصی را طی کرده است. چوب پلاست معمولاً برای همه اهداف در صنعت استفاده می شود و علاوه بر کفپوش محصولات چوب پلاستیک بسیاری مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین تولید کنندگان زیادی در بازار چوب پلاستیک حضور دارند. چوب پلاست می تواند به شکل منحصر به فرد و ایده آل خم شود تا خواسته مشتری در طرح های هنری و معماری با چوب برآورده شود. از آنجا که چوب پلاستیک زیبایی چوب و مواد مصنوعی مقاوم بدون سلولز را که در اکثر گیاهان (چوب) یافت می شود ترکیب می کند، بنابراین چوب پلاست برای موریانه ها اشتها آور و جذاب نیست.

چوب طبیعی

چوب طبیعی تحت فرآیند تصفیه، تحت فشار قرار می گرفت اما با پیشرفت تکنولوژی، چوب در حال حاضر نیازی به فرآیند تحت فشار با استفاده از استیلاسیون ندارد مگر اینکه فرایند مورد استفاده کاملاً غیر شیمیایی باشد. دو نوع فرآیند، چوب را از هرگونه حمله موریانه ها، حشرات و پوسیدگی قارچی ایمن می کند. دو نوع مختلف چوب طبیعی وجود دارد، چوب سخت و چوب نرم. بسته به خواسته مصرف کننده، هر دو را می توان برای پوشش استفاده کرد. چوب طبیعی دارای زیبایی ذاتی چوب است، بنابراین بسیاری از آن نه تنها برای تزئین، بلکه برای روکش دیوار، نرده و غیره نیز استفاده می کنند.

 بنابراین بسیاری از صاحبان خانه می پرسند، برای کدام بخش از چوب طبیعی یا کامپوزیت چوب پلاستیک استفاده کنم؟ هر دو ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در زیر به 3 نکته اشاره شده است تا بتوانید در مورد چیدمان مناسب برای خانه خود تصمیم بگیرید.

1 ) ثبات

 چوب پلاستیک عملکرد پردازشی مشابه چوب را دارد، می توان میخ ، سوراخ ، برش ، چسب یا پیچ را در آن داشت، همچنین می تواند بر اساس ترجیحات شخصی رنگ آمیزی شده است.

از نظر ابعادی پایدار است که برای پوشش کف مناسب هستند.

2) تعمیر و نگهداری

 بسیاری شنیده اند که کفپوش در فضای باز نیازی به تعمیر و نگهداری دارد اما اگر می خواهید که کفپوش شما عمر طولانی مدت داشته باشد اینطور نیست. برای کیفیت خوب و دوام زیاد می توانید از چوب پلاستیک، استفاده کنید که برای شستشو و نگهداری آن کافی است از شلنگ آب برای شستن خاک و برگهای روی کفپوش خود استفاده کنید تا از رشد کپک جلوگیری شود که ممکن است باعث لغزنده شدن کفپوش شما شود. چوب طبیعی در مقایسه با چوب پلاست به مراقبت منظم تری نیاز دارد زیرا یک ماده طبیعی است. صاحبان خانه ها باید هر شش ماه تا یک سال، یکبار از یک روکش برای نگهداری استفاده کنند. چوب طبیعی ممکن است بعد از مدتی دچار ترک خوردگی شود که این به دلیل خواص طبیعی آن است.

3) مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش بالا و مقاوم در برابر آب و هوا

چوب پلاستیک با کیفیت خوب خود دارای مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش و مقاوم در برابر شرایط مختلف  آب و هوایی است تا از کفپوش شما در برابر نور مستقیم خورشید و تغییرات آب و هوایی محافظت کند.

 اینها فقط چند نکته در مورد چوب پلاستیک و چوب طبیعی است. قبل از هر اقدامی برای اجرای کفپوش در خانه یا محل کار خود، ابتدانمونه پروژه ها را مشاهده فرمایید و با تیم مجرب الوارکده تماس حاصل فرمایید تا با مشاوره رایگان و تخصصی، شما را در این زمینه راهنمایی کنند.







:: برچسب‌ها: چوب پلاست الوارکده , عرشه ی چوپ پلاست , نمای چوب پلاست , کف پوش چوب پلاست , دیوارپوش چوب پلاستیک ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: